tirsdag 14. september 2010

I'm happy, I'm happy, I'm happy, I'm happy - men offisielt hjemmekjær

Jeg har egentlig mye å skrible om, selv om mye av det besteste ikke får være med i bloggen. Tror jeg har mistet litt av konsentrasjonen som trengs for å skrive mest mulig tøys & tull, over helgen. For mye alkohol, for mye varme, for mye tenking på fransk og for mye savn kan ta knekken på den beste. 

Jeg har det superdupert, men i dag slår det meg at jeg savner jeg ting jeg tar for gitt. Taco. Aner ikke hvordan det smaker lenger. Sjokomelk. Tuborg lime cut. Treningssenteret. Å kunne henge opp klærne mine. Å snakke norsk. Jobben. Å spille høy musikk. Å syte over at alt er så dyrt. Å måtte kjappe an en lørdag for å rekke polet. Vannrett regn. Kulde. Skarp luft. Alle greiene mine. Dusjkabinett. Naturen. Billig surfing på mobilen. TV-serier som ikke er dubbet på fransk. MIN seng, samme hvor elendig den er. Stygge og uoppdragne nordmenn. Ok, siste er løgn.

Jeg er generelt pro utlandet. Er fascinert over ting vi hverken har eller gjør i Norge, og jeg liker å rømme vekk ofte. Det kommer jeg alltid til å gjøre for å få nye opplevelser og input. Men at jeg skulle bli så avstandsforelsket i Norge etter dette relativt kortvarige eventyret hadde jeg ikke trodd. Så.. om du blir litt lei av Norge og har lyst til å lære språk kan jeg anbefale å bare flytte. Ikke tenk, just do it.

Men når du begynner å drømme om natten at du har fått deg egen leilighet i Norge, og i tillegg ser hvordan du skal innrede den, er nok det et kraftig hint om at du skal komme deg heimat.

XOXO

@ Spotify  Best Coast – Happy

2 kommentarer:

  1. Å savne Tuborg Lime Cut er ganske spesielt, for den er stygg. Du er tross alt i 1664s hjemland.

    SvarSlett
  2. Spydigheter på bloggen vil jeg ha meg frabedt, din trønder :p Den er da ikke stygg, men den er studentalternativet til Corona.

    SvarSlett